Pravděpodobně jste si všimli čtvercového čárového kódu nalepeného na sloup s graffiti nebo na zadní stranu vizitky.

Tento pixelovaný kód ve tvaru čtverce se nazývá QR kód. Pomáhají vám stahovat aplikace, poskytují vám bezkontaktní přístup k nabídce restaurace, lze je nalézt na marketingových billboardech a na webových stránkách nebo sociálních sítích k propagaci položek a nabídek.

Přestože se jedná o vynález z poloviny 90. let, QR kód nezískal skutečnou dynamiku až do éry chytrých telefonů. Mobilní zařízení umožnila používat digitální značku dynamičtěji a rozmanitěji, což z ní učinilo snadný – a v době pandemie bezkontaktní – způsob připojení a sdílení informací.

Zde je to, co potřebujete vědět o QR kódech.

Co je to QR kód?

QR kód, který v roce 1994 vynalezl Masahiro Hara, hlavní inženýr Denso Wave, japonské společnosti a dceřiné společnosti Toyota, byl původně používán ke sledování vozidel a dílů, když se pohybovaly ve výrobním procesu.
QR kódy, zkratka pro Quick Response, jsou typem čárového kódu snadno čitelného digitálními zařízeními, jako jsou chytré telefony. Ukládají informace jako řadu pixelů ve čtvercové mřížce, kterou lze číst ve dvou směrech – shora dolů a zprava doleva – na rozdíl od standardních čárových kódů, které lze číst pouze shora dolů.

QR kódy mohou uložit přibližně 7 000 číslic nebo přibližně 4 000 znaků, včetně interpunkce a speciálních znaků. Může také kódovat informace, jako jsou telefonní čísla nebo internetové adresy. Uspořádání každého QR kódu se liší v závislosti na informacích, které obsahuje, a to mění uspořádání jeho černých modulů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *